גוגל גלאס, הפיתוח המדובר של גוגל, עתידים לשנות לא רק את החיים של כל מי שילבש אותם (ועושה רושם שתוך שנים לא רבות סמארטפון משוכלל להפליא שצורתו כצורת משקפיים ומרכיבים אותו על העיניים יהפוך לנחלת הכלל), אלא תחומים רבים – ובפרט את השיווק הדיגיטלי.
מה יקרה ל– SEO?
עולם ה- SEO, שגם כך חווה תמורות משמעותיות כל הזמן, ישתנה באופן דרמטי עם הפיכתם של ה- google glass מרעיון מסעיר למציאות קיימת.
ראשית, כמות החיפושים בגוגל תצמח באופן משמעותי. און יבין, מנכ"ל משותף במשרד הפרסום Exactive צופה כי היותו של מנוע החיפוש הפופולארי זמין ונגיש אף יותר משהוא כיום (אפילו לא נצטרך לשלוף מכשיר מהכיס, לבצע את תנועת ה- slide ולהקליד – גוגל פשוט יהיה מול העיניים שלנו ואנחנו רק נצטרך לומר בקול רם מה אנחנו רוצים לדעת) תוביל לחיפושים רבים יותר, בכל תחום שהוא, כך שחשיבותו של ה- SEO תגבר מאוד, וכל משרד פרסום העוסק בתחום חייב להיערך לכך כבר היום.
במקביל לגידול במספר החיפושים באופן כללי, מעריך און יבין שנראה עלייה של ממש במספר חיפושי "זנב ארוך" – כלומר חיפושים בעלי מספר מילים גדול (למשל, "חנות גלידה טבעונית בראשון לציון" במקום סתם "חנות גלידה"). כתוצאה מכך יוקדשו משאבים רבים יותר לקידום אתרים עבור ביטויים שכאלה והדבר יחייב הבנה מעמיקה של נפש הגולש והצרכים שלו, וזאת על מנת לדעת אילו ביטויים יחפשו הלקוחות הפוטנציאליים של העסק שאת האתר שלו רוצים לקדם, וכמובן דיוק מקסימלי.
מגמה נוספת שתאפיין את עידן הגוגל גלאס, ולמעשה קיימת כבר בימינו אם כי המשקפיים של גוגל יהפכו אותה להרבה יותר משמעותית, היא חיפושים מקומיים רבים, וגם לכך חייב כל משרד פרסום שעוסק גם בשיווק דיגיטלי להיערך.
פרסומות מתוחכמות יותר
בפני כל משרד פרסום, ניצב אתגר של ממש בבואו לתכנן פרסומת, כל פרסומת בעצם: איך לרגש את הקהל ועוד קודם לכן איך לחדש לו, שהרי כולנו כבר נחשפנו להמון פרסומות לכמעט כל מוצר עלי אדמות.
כשה- Google Glass יהפכו לנחלתם של רבים, וכאמור על פי תחזיות רבות הדבר יתרחש תוך שנים לא מעטות, יוכל כל משרד פרסום ליצור פרסומות המשלבות מציאות רבודה (Augmented Reality), כלומר תצוגה שבה מולבשות שכבות מידע על המציאות הפיזית בסביבה בה נמצא האדם – ודרך אופציה זו, שמשלהבת את הדמיון כבר כיום, להשפיע על הצרכנים בצורה אפקטיבית מאוד.
דוגמה אחת לפרסומת שכזו היא הצגת מבצע על קפה ומאפה או הודעה על תפריט קיץ חדש בפני אדם שמבטו מופנה אל בית הקפה השכונתי. דוגמה נוספת לפרסומת המבוססת על מציאות רבודה היא נמר שמזנק אלינו מעבר לפינה אבל נבלם ברגע האחרון על ידי סוכן ביטוח והכרזה על כך ש"בעולם כמו שלנו, אי אפשר בלי סוכן ביטוח", ובסך הכל אין ספק שבעידן הגוגל גלאס תידרש יצירתיות רבה ממשרדי הפרסום.
שיווק ישיר ואישי
כבר היום גוגל יודעת עלינו לא מעט, ובעידן הגוגל גלאס, מאמין און יבין, היא תדע הרבה יותר. אמנם כל מי שקרא בילדותו את "1984" עלול להילחץ עקב אובדן הפרטיות, אבל מצד שני עושה רושם שהמין האנושי הולך ומוותר מרצון על פרטיות, ועוד כדאי לזכור שפרסומות מותאמות אישית לאדם הן לא רק אינטרס של המפרסמים אלא גם שלנו, הצרכנים, שכן בזכות האופציה הזו, שתהפוך נגישה מאוד מבחינת בעלי המשקפיים של גוגל, ניתן לקבל הצעות רלוונטיות לעסקאות שעשויות להיות משתלמות (ושממילא לא חובה להיענות להן).