היקף הרכישות באינטרנט צומח בקצב מרשים משנה לשנה. כך לדוגמה ב-2015 קנו הישראלים פריטים בסך כולל של כ-9.3 מיליארד ש"ח (הן בחנויות וירטואליות מקומיות והן בחנויות וירטואליות מחו"ל), זאת עפ"י מחקר שנערך עבור חברת פייפאל, כשעפ"י אותו מחקר מדובר בגידול של קרוב ל-20% ביחס ל-2014!
באופן טבעי גם מכירות המשקפיים באינטרנט נמצאות במגמת צמיחה, שהרי היתרונות של חנות וירטואלית – ובעיקר נגישות לקהל יעד רחב במיוחד, עלות תפעול זולה יחסית ומגוון אפשרויות רחב בדרך למקסום הפוטנציאל – רלוונטיים גם כשהפריט המוצע הוא משקפיים מכל סוג שהוא.
השינויים בתחום מכירת המשקפיים
בעבר רכישת משקפיים הייתה מתבצעת בעיקר אצל האופטומטריסטים המוסמכים, שברוב המקרים היינו גם מכירים אותם אישית והם הכירו אותנו, את ההורים שלנו, את ההורים של ההורים שלנו וכו'. אבל כמו בתחומים רבים אחרים, גם מכירת המשקפיים עברה, לפחות ברוב המקרים, לרשתות גדולות ובאופן כללי משקפיים הפכו למוצר צריכה יומיומי שלא חובה להשקיע ברכישתם סכומי כסף גבוהים או הסתייעות בידע המקצועי של האופטומטריסט, ובוודאי שאין חובה לעשות זאת אם אנחנו כבר יודעים את סוג ליקוי הראיה שלנו ואת מידת חומרתו כך שאנחנו גם יודעים בעצם בדיוק איזה משקפיים אנחנו רוצים.
מגמה נוספת היא הפיכתם של המשקפיים מאביזר פרקטי בלבד לפריט שהוא גם אסתטי. תרמו לכך העובדה שבאופן כללי אנחנו אוהבים את החיים שלנו יותר מעוצבים בכל התחומים, וגם הנגישות הרבה יותר של מגוון עצום של זוגות משקפיים בכל הצורות, הסגנונות והצבעים של המסגרות.
שילוב שתי המגמות הנ"ל הופך למעשה את הקמתה של חנות וירטואלית למכירת משקפיים לכדאית במיוחד, שכן חנות שכזו יכולה להציע מבחר רחב מאוד של זוגות משקפיים ומן הסתם הפריטים שהיא תציע למכירה יזכו לביקוש נרחב.
מה חשוב לוודא כשמקימים חנות וירטואלית למכירת משקפיים?
הקמת חנות וירטואלית למכירת משקפיים היא כאמור אופציה שכדאי לשקול ברצינות ולא שונה בהרבה מחנות וירטואלית למכירת סיגריות אלקטרוניות, ואם מחליטים לעשות זאת הרי שישנם מספר דגשים חשובים במסגרת בניית האתר כך שהחנות תוכל למצות את הפוטנציאל שלה.
ראשית, חובה להבטיח חוויה איכותית לכל לקוח שמגיע לחנות המשקפיים האינטרנטית, בדיוק כפי שבחנויות פיזיות מושם דגש רב על הענקת חווית קניה נעימה. כשמדובר בחנות אונליין הדרך להבטיח חווית משתמש מוצלחת היא באמצעות ניווט אינטואיטיבי ופשוט, מנוע חיפוש ידידותי שמבטיח שכל אחד יוכל למצוא את מבוקשו בקלות ובמהירות, גישה מידית לקופה מכל מקום באתר, שמירה בזיכרון של פרטי המשתמש כך שהוא לא יצטרך למלא בכל פעם מחדש את כתובתו למשל (כשבנוסף חשוב להציע את האופציה הזו לכל גולש ולא לכפות זאת עליו), מידע בעל ערך אמיתי בתחום המשקפיים (חידושים בתחום, טרנדים אופנתיים, טיפים כיצד לשמור על המשקפיים וכו') ותצוגה איכותית במיוחד של כל זוג משקפיים המוצע למכירה – מכמה זוויות שונות ובתמונות חדות ובהירות שמאפשרות התרשמות אמיתית מהמראה של אותו זוג משקפיים.
דגשים נוספים
כמו כן חשוב לוודא שהחנות מותאמת למובייל, שכן חלק ניכר מהקניות בכל חנות וירטואלית מתבצע דרך סמארטפונים, מה גם שגוגל מייחסת חשיבות הולכת וגוברת לפרמטר זה כשהיא מדרגת את האתרים בחיפושים הסלולריים הרלוונטיים.
עוד מאפיין חשוב של כל חנות וירטואלית למכירת משקפיים הוא אמינות: הקפידו להבליט את נושא אבטחת המידע כך שכל לקוח יוכל להיות סמוך ובטוח שפרטיו לא יגיעו לעיניים עוינות, הבליטו את מדיניות החזרת המוצרים כך שתינתן לקונים האפשרות להחזיר משקפיים שהתגלו כלא מתאימים והציגו באופן ברור וגלוי גם את כל פרטי יצירת הקשר עם החנות ועם בעל החנות.